Dömény Dia

Félórás fehér csokoládés sajttorta eperrel

2020. május 06. - Dömény Diána

A következő fehér csokoládés sajttortát még a múlt héten dobta fel az Instagram, amikor az online órák és értekezlet között gyorsan végigpörgettem. A receptet Suga Paulina töltötte fel, aki eleve az egyik nagy kedvencem, aztán amikor láttam, hogy a torta elkészítése nagyjából fél órát vesz igénybe, úgy döntöttem, be is iktatom valamelyik napon a karanténkonyhás menünkbe.2020_044-01.jpeg

Fehér csokoládés-epres sajttorta 

(Suga Paulina receptje)

      Keksz alap: 150 g keksz ◾️ 80 g vaj

   1. Azzal kezdjük, hogy egy 20 cm-es tortakarika alá sütőpapírt csúsztatunk, és szépen, gondosan ráhajtogatjuk a karika oldalára a papírt. Ha kész, kis csipeszekkel rögzítjük a karika oldalához a papírt, ha szükséges. A  tortát a végén átcsúsztatjuk majd egy tortatálcára, a sütőpapírt, ha kidermedt a kekszalap könnyedén le lehet az aljáról húzni.

   2. A kekszet beletesszük egy zacskóba, és egy kloffolóval apróra törjük. Én most Győri Édes mézes kekszet használtam - nem reklám, csak mondom -, mert a krémbe is mézet fogunk tenni, plusz ezt jobban is szeretem, mint a zabkekszeket, mert azok folyamatosan feltörik a szájpadlásom. Közben a vajat feltesszük egy kis lábasban melegedni, olvadni.

    3. Ha kellőképpen megolvadt a vaj, összekeverjük a kekszmorzsával. A vajnak minden egyes morzsaszemet be kell vonnia. (Régebben cukor-vaj-kekszmorzsa keverékkel készítettem a sajttorták alapját, amire sütőben egy kicsit rásütöttem, viszont úgy túl kemény lett a kekszréteg. Ez a hűtős verzió sokkal jobb.) A vajas morzsát a forma aljába lapogatjuk, egy pohárral vagy kanállal elsimítjuk a felszínét. Betesszük a hűtőbe dermedni.dsc_0211-03.jpg

   Krém: 500 g mascarpone ◾️ 2 zacskó Bourbon vaníliás cukor ◾️1 ek méz ◾️200 g fehér csokoládé ◾️ 2 dl habtejszín ◾️ 1 zacskó habfixáló ◾️ fél vaníliarúd.

   Ennél a desszertnél különösen fontos, hogy jó minőségű alapanyagokkal dolgozzunk, mert csak akkor lesz a tortának elegendő tartása zselatin nélkül. A sajttortát főként a csokoládé fogja megszilárdítani, amiből most a Milka-félét használtam, de belga fehér csokoládéval sokkal szebb lett volna a végeredmény.

    4. A mascarponét magában kihabosítjuk, majd hozzáadjuk a cukrot, a mézet és a fél vaníliarúd kikapart magját. Az eredeti recept azt írja, hogy vanília aromával gazdagítsuk a krémet, de én egyszer ezzel megjártam, úgyhogy azóta aromát semmiképp nem teszek mascarponéhoz.

    5. Megolvasztjuk a fehér csokoládét. Ezt vagy gőz felett tesszük, folyamatosan kevergetve, vagy mikrohullámú sütőben - én az utóbbi időben rászoktam erre. Az összetördelt csokit egy tálba tesszük, és fél percenként kivesszük megkeverni az olvadó csokit. Nekem 1,5 perc kellett ahhoz, hogy csak kisebb darabkák maradjanak benne. Spatulával addig kevergettem a krémet, ameddig szobahőmérsékletű nem lett a csokoládé, eközben az utolsó kis darabkák is felolvadtak benne. A csokoládét csak visszahűtve szabad a sajtkrémhez adni. Elkeverjük benne.

    6. Felverjük a habtejszínt, félúton hozzászórjuk a habfixálót. Ha habtejszínről beszélek, akkor min. 30 %-os állati tejszínről beszélek. Ez a habtejszín állagra sokkal lágyabb, mint a növényi eredetű (pl.: Hulala) társai. Ahhoz, hogy később is kemény maradjon a felvert habtejszín, habfixálót kell hozzáadnunk. A növényi eredetű habtejszíneknek erre nincs szüksége, úgy állnak magukban is, mint a beton. Az állati tejszínt meg tudjuk melegíteni, növényit tapasztalatom szerint, nem jó ötlet. 

    7. A fehér csokoládéval dúsított sajtkrémhez hozzáforgatjuk a felvert habtejszínt. A forma oldalát körbebéleljük belülről sütőpapírral. Egy wax papír vagy írásvetítő fólia sokkal jobb lenne a célra, de nekem az most nem volt itthon. Rátöltjük a krémet a kekszes alapra, és elsimítjuk a tetejét. Betesszük a hűtőbe egy éjszakára állni.

    8. Másnap kiszedjük a formából a tortát. Mivel sütőpapírral körbebéleltük, nem kell késsel vacakolni, csak finoman le kell húzni az oldaláról a papírt. Megkenjük a krém tetejét lekvárral, én most ribizlit használtam, aminek a fanyarsága nagyon jól ellensúlyozta a fehér csokoládés krém édességét. A tetejét gyümölccsel és fehér csokoládé forgáccsal díszítjük. 

dsc_0178-01.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://domenydia.blog.hu/api/trackback/id/tr5715665426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása