Dömény Dia

SAGE: The Bakery Boss - Beszámoló a tesztelésről

2022. január 02. - Dömény Diána

Már egy ideje megbízható társ után kutattam a konyhai robotgépek kínálatában, mikor megkerestek a SAGE "the Bakery Boss" tesztelési lehetőségével. Tulajdonképpen még az együttműködés felénél sem jártunk, amikor kijelentettem: a robotgép MARAD! A tesztelés alatt rengeteg érdeklődő üzenetet kaptam tőletek, ezért arra gondoltam, hogy egy hosszabb bejegyzésben összefoglalnám az idő közben szerzett tapasztalataimat.

Nem a legjobb marketing-szöveg, de az igazság az, hogy egy ilyen teljesítményű robotgép nem nélkülözhetetlen kelléke a sütésnek. Az viszont, aki hozzám hasonló gyakorisággal fordul meg a konyhában, biztos vagyok benne, hogy sokszor érezte már úgy, hogy néha bizony jól jönne egy harmadik kéz. Egy állványos robotgép éppen ezt a "harmadik kéz-funkciót" tudja ellátni. Számomra a legnagyobb előnye, hogy egy-egy munkafolyamatot szinte teljesen ki tudok adni a kezemből, és ameddig dolgozik a robotgép, össze tudom kapni a konyhát. Arról nem is beszélve, hogy nem kell kézi keverőgéppel és különböző edényekkel sem zsonglőrködni, ami egy 118 °C-os cukorsziruppal való munkánál azért merőben biztonságosabb megoldást jelent.

dsc_0195-01.jpg

A SAGE BEM825 robotgép használata hihetetlenül egyszerű, pedig eleinte tartottam tőle, hogy nehéz lesz megtanulni a kezelését. A keverőkar le-, és felhajtása a gép tetején található gomb megnyomásával és a fogantyú segítségével működik. A robotgépet csak lehajtott keverőfejjel tudjuk elindítani, ennek elmaradására sípoló hang figyelmezteti a használót. A robotgépet a súlya (8 kg) miatt szinte lehetetlen magunkra rántani a keverőfejek-, és tálak beállítása közben. A kiválasztott edény helye egy mélyedés, amiben hogyha az óramutató járásának megfelelően elforgatjuk, a keverőtál egy ponton megakad, onnantól kezdve teljesen stabil állapotban tudunk benne dolgozni. A keverőfejek Bajonett-záras rögzítése elsőre egy kicsit trükkösnek tűnhet, de néhány használat után azért rááll a kezünk. A robotgépet forgógombbal tudjuk bekapcsolni, ennek a fel-, és le tekerésével lehet a fordulatszámot állítani. A skála mellett az is leolvasható, hogy a bizonyos fokozatokat milyen munkafolyamathoz tervezték.

2021_10-01.jpeg

 A készülékhez tartozó keverőfejek

  1. Habverő (10-12 fordulatszámhoz): A robotgép habverőfejét többnyire piskóta fehérjerészének, krém tejszínhabjának felveréséhez, vagy svájci vajkrém kihabosításához használtam. A keverést minden alkalommal alacsony fokozaton kezdtem, és fokozatosan emeltem a fordulatszámot. Azoknak, akik eddig kézi habverővel dolgoztak, szintén ezt javaslom, mert egy ilyen teljesítményű robotgéppel pillanatok alatt túl tudjuk verni a tejszínhabot. Planetáris keverőrendszer ide vagy oda, spatulával azért egyszer-egyszer érdemes ráforgatni a töményebb masszákra.
  2. Lapos keverő (1-9 fordulatszámhoz): A lapos keverőt - másként "gitárfejet" - főként omlós tészták összeállításához használtam. Ez egy biztos módszer arra, hogy a zsiradék ne olvadjon meg a tésztában.
  3. Gumi lehúzós keverő (1-9 fordulatszámhoz): A gumírozott, lapos keverőfejet legtöbbször krémek átmozgatásánál vetettem be, mivel gyönyörűen leszedi a tál oldalára csapódott mennyiséget. A kihűlt cukrászkrémet belekanalaztam a tálba, és 2-3 perc alatt teljesen csomómentesre kevertem.
  4. Dagasztókar (1-3 fordulatszámhoz): A dagasztókar a keverőfejek közül a kedvencem. A hagyományos kézi habverőkhöz is szoktak ilyet adni, de az enyémek kihasználatlanul hánykolódnak a fiókban. A dagasztókart vajas tészta előtésztájához, pozsonyi tésztához és különféle kelt tésztákhoz használtam. Egy kis kézi rásegítést, gömbölyítést leszámítva mindegyik tésztát hibátlanul kidagasztotta a robotgép. Egyszeri alkalommal megpróbálkoztam a kenyérlángos tésztájával is, de a lisztmennyiség és a tészta tömörsége miatt inkább átváltottam kézi dagasztásra.

 2021_101-01.jpeg

Egyéb tartozékok

  1. Keverőedények: Az egyik egy 3,8 literes rozsdamentes acél, a másik egy 4,7 literes üveg keverőedény. A kettő közül én az előbbit szoktam gyakrabban használni. Kisebb, könnyebb, és két füllel rendelkezik. A tisztítása hihetetlen egyszerű. A marlenka tésztájának készítése után, az edény falára kirakódott karamellt egy egyszerű gumispatula segítségével is le tudtam pattintani.
  2. Védőfedél: A robotgéphez tartozik egy műanyag védőfedél, ezt a keverőfejjel felszerelt kar lehajtása után tudjuk ráhelyezni a tál peremére. A fedélen kialakítottak egy adagolórést is. A tartozékot nagyobb mennyiségű szárazanyagok elkeverésénél használtam, hogy a finomliszt és a porcukor keveréke ne terítse be a konyhát, de a habfixáló tejszínhabhoz való hozzáadásánál is hasznos lehet.
  3. Műanyag tető: A dobozban találtam egy tetőt is, amit kifejezetten praktikusnak tartok. Az elkészült krémeket sokszor a keverőtállal együtt is be szoktam tenni a hűtőbe, tető hiányában frissen tartó fóliával takarom le, ami lássuk be, nem a legkörnyezetbarátabb megoldás.

2021_102-01.jpeg

Extra funkciók

1.) Világítás: A bekapcsolása a forgó gomb elmozdításával automatikusan történik. Nem is gondoltam, hogy mekkorát fog dobni a sütésélményen a beépített világítás. Sokszor sütök főként a reggeli, de az esti órákban is. A robotgépemet csak úgy tudtam elhelyezni, hogy egy viszonylag fényhiányos sarokba kerüljön, de a világításnak köszönhetően könnyedén nyomon tudom követni a folyamatokat.

2.) LCD jelző, időméréssel: A kijelző mutatja a feldolgozás idejét, ami a kényesebb, túlverődésre hajlamos anyagokkal (pl. tojásfehérje, tejszínhab) való munka sikerességét garantálja. A kijelző segítségével nemcsak a keverés idejét tudjuk lemérni, hanem a fel-, és le mutató nyilakkal azt is be tudjuk állítani, mennyi ideig dolgozzon a gép.

dsc_0209-01.jpg

Mindent összevetve a SAGE robotgépével több, mint elégedett vagyok. Azt hiszem, hogy erről mi sem árulkodik jobban, mint az, hogy ragaszkodtam hozzá. Tiszta szívből ajánlom azoknak, akik szeretnének egy kis időt és kezet spórolni maguknak.

A bejegyzés trackback címe:

https://domenydia.blog.hu/api/trackback/id/tr7816801156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása